Dodano: czwartek, 15 grudzień 2011r.
Zapraszam do wstępnej części kursu na temat programowania na mobilną platformę Android. W lekcji zerowej zajmiemy się przygotowaniem środowiska potrzebnego nam do rozpoczęcia zabawy.
Będziemy potrzebowali następujących rzeczy:
Eclipse
Java Development Kit (JDK)
Android SDK
Plugin ADT do Eclipse
1. Zacznijmy od ściągnięcia Eclipse, a żeby to zrobić udajemy się na tą stronę - http://www.eclipse.org/downloads/
Tam ściągamy Eclipse IDE for Java Developers.
Ściąganie Eclipse(grafika na potrzeby artykułu).Grafika wskazuje miejsce linku do ściągnięcia środowiska Eclipse.
2. Teraz będzie potrzebne JDK, które ściągamy z http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/down/.../77129.html
Akceptujemy warunki umowy i klikamy w link odpowiedni dla naszej dystrybucji linuksa.
Ściąganie JDK(grafika na potrzeby artykułu).Grafika wskazuje link do Java Development Kit.
3. Przyszedł czas na Android SDK. Jego najnowsza wersja znajduje się tutaj - http://developer.android.com/sdk/index.html
Oczywiście ściągamy wersję pod Linuksa.
Ściąganie Android SDK(grafika na potrzeby artykułu).Grafika wskazuje link do Android SDK.
Zanim przejdziemy do pluginu ADT musimy zainstalować JDK oraz Eclipse, a Android SDK wypakować w jakieś miejsce na dysku.
4. Po zrobieniu tego odpalamy Eclipse i przechodzimy do instalacji pluginu ADT. W Eclipse wybieramy kolejno zakładkę Help -> Install New Software...
Pojawi się okno dialogowe, w którym klikamy Add..., a tam podajemy nazwę, np. ADT a w pole adresu wklejamy https://dl-ssl.google.com/android/eclipse/
Potem w polu Work with: wybieramy nazwę ADT(lub inną jaką wybraliśmy) i zaznaczamy Developer Tools w ramce niżej. Klikamy Next>, zaznaczmy wszystkie opcje i przechodzimy dalej.
Gdy uporamy się z instalacją musimy podać lokalizację Android SDK. W tym celu wybieramy zakładkę Window -> Preferences. Tam odnajdujemy Android, klikamy w niego i w linijce SDK Location wpisujemy lub przy pomocy Browse... wybieramy folder gdzie wypakowaliśmy Android SDK(np. /home/rafal/Inne/android-sdk-linux). Akceptujemy zmiany i klikamy OK.
Instalacja pluginu ADT za nami.
Ustalanie lokalizacji Android SDK.Pokazuje jak ustalić lokalizacje Android SDK na potrzeby pluginu ADT do Eclipse.
Teraz musimy odpalić Android SDK Manager, a robimy to przez Eclipse – Window -> Android SDK Manager.
Tam wybieramy komponenty, które chcemy zainstalować, można wszystkie, jednak nie są one wymagane do dalszej pracy. Najważniejsze to cały folder Tools oraz któraś wersja Androida(w zależności od naszych potrzeb).
Okno Android SDK Manager.Grafika pokazuje okno Android SDK Manager i co należy wybrać, aby móc dalej programować na Android.
Konfiguracja środowiska programistycznego za nami, w następnej lekcji zbudujemy swoją pierwszą aplikację oraz odpalimy ją na emulatorze Androida.
Wpisy z blogów/ TOP 30dni